Rabu, 19 September 2012

ALLAH MUNGUJI AKU

Sudah seminggu aku tak sekolah. Allah nak uji aku jauh mana aku boleh tahan.Tapi Allah tak akan menguji hamba-Nya dengan apa yang kita tidak mampu. Kesimpulannya ujian yang Allah beri adalah untuk menguji hamba-Nya adakah layak atau tidak menerima sesuatu yang diminta dan sesuatu yang kita sudah pun dapat. Aku sakit sudah seminggu. Aku hanya berharap pada yang ESA.... Dari sudut mata kasar memang aku nampak biasa saja tetapi di dalam Allah saja yang tahu betapa seksanya aku.
Tak kisah lah kalu aku di ganggu jin,syaitan dan sebagainya atau pun penyakit doktor. Aku hanya ada Allah. Nabi pernah bersabda mafhumnya:Tiada penyakit yang tiada ubat melainkan mati"...
Jadi amal kan zkirullah. Jangan bila masa bala jatuh saja kita mencari tuhan. setiap masa kita kena ingat tuhan. Kalau kita ingat tuhan masa bala jatuh saja sedangkan di masa yang lain kita lalai. Harapan untuk mendapat bantuan dari Allah amat payah.Ayat di atas ialah ayat menghalau jin.Surah al-Baqarah ayat 102.Ingat Allah selalu Allah akan ingat kita...wallahualam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan